KOMOLY BÁZISA VAN A NYOMTATOTT SAJTÓNAK

A közvélekedéssel, mítoszokkal szemben elmondható, hogy az írott tartalom fogyasztás az emberek mindennapi média- és
tartalomfogyasztásában manapság is intenzíven jelen van, a 16-75 éves népességben majd 2,7 millió fő heti szinten olvas valamilyen
nyomtatott sajtóterméket, ami a célcsoport 36%-át jelenti.

A fogyasztás platformja persze kétség kívül átalakult, de ez sem csak a text tartalmak sajátja, hiszen a hang és kép tartalmak esetében is

egyre fontosabbá válik a digitális platform.

Napjainkban 4,9 millió 16-75 éves személy (66%-a a célcsoportnak) olvas digitális formában heti
gyakorisággal írott tartalmat.

A nyomtatott sajtó olvasása nem meglepő módon felülreprezentált az idősebbek és a nagyvárosokban élők körében, de ez egyáltalán nem
jelenti azt, hogy más szegmensekben ne olvasnának nyomtatott sajtót, a 16-29 éves fiatalok 27%-a, míg a községekben élők 31%-a olvas heti
gyakorisággal valamilyen sajtóterméket.

A keresztfogyasztásra fókuszálva azt állapíthatjuk meg, hogy a kérdezettek 26% olvas nyomtatott és digitális formátumban szöveges
tartalmat, 40% pedig csak digitális formában. Érdekesség, hogy 10% viszont csak nyomtatott formában szokott – elmondása szerint – olvasni.

Az írott tartalom fogyasztása – úgy tűnik – nincs veszélyben. A legfiatalabbak körében – akik körében átlag felett vannak olyanok, akik már
csak digitális formában olvasnak -, felülreprezentáltak az olvasók, azaz körükben átlag feletti a digitálisan olvasók előfordulása, a lényeg itt az
olvasás tényén magán van.

Nemzeti Olvasottságkutatás (NOK) országos felmérését ITT olvashatod!