IDÉN IS ELKÉSZÜLT A NAGY WEBÁRUHÁZ FELMÉRÉS

A Nagy Webáruház Felmérés keretében 1085 hazai webáruház tulajdonosa válaszolt. A kérdőívben kitértek többek között olyan kérdésekre is, hogy milyen marketing eszközöket, fizetési és szállítási módokat preferálnak leginkább.

Mindemellett egy új fejezet is bekerült a kutatásba, amelyben a webáruház tulajdonosokat arról kérdezték, milyen mesterséges intelligencia (AI) alapú eszközöket használnak webáruházaik működtetése során.

Bár a hazai webáruházak többsége továbbra is növekedésre számít, komoly versenyhelyzettel kell szembenézniük. A Temu és más nemzetközi piacterek belépése érezhető nyomást gyakorol egyes piaci szegmensekre: a webáruházak egyharmada már forgalmi visszaesést érez, miközben a mesterséges intelligencia villámgyorsan alakítja át az online kereskedelem működését.

A visszaesés leggyakrabban a „Játék, ajándék”, „Ruházat, sportruházat”, „Lakberendezés”, „Barkács és kert”, valamint a „Szépségápolás, kozmetikumok” szegmensekben jelentkezett. A nemzetközi piacterek jelenléte tudatosabb működésre kényszeríti a hazai szereplőket.

A Shoprenter és a Visa közös Nagy Webáruház Felmérését ITT olvashatod!