IP-alapú márkaépítés
A legtöbb márka akkor kerül veszélybe, amikor már értékes. Addig senki nem figyel rá. Utána pedig már mindenki. Ne legyen késő!
Hogyan lesz a szellemi tulajdon üzleti érték, amely védi a cégedet és növeli a márka erejét?
Egy jó márka mögött tiszta logikájú, stratégiailag is tudatosan kezelt szellemi tulajdon portfólió segíti az üzleti folyamatokat. Egy vállalkozás értékének egyre nagyobb részét nem az eszközei, hanem a védett, kizárólagos használatú immateriális vagyon adja: a név, a design, a know-how és a reputáció, azaz olyan vagyonértékű szellemi tulajdonjogok, amelyek már rövid távon is versenyelőnyt jelentenek tulajdonosuknak.
A sikeres brandépítés egyik fontos első lépése az IP stratégia kialakítása.
Az IP (Intellectual Property – szellemi tulajdon) nem utólagos jogi kiegészítés, hanem a piaci érték egyik fő forrása. Azok a cégek, amelyek már a termékfejlesztés, vagy designtervezés korai szakaszában tudatosan kezelik a vagyonértékkel bíró jogi védelmet, versenytársaik előtt járnak – nem csak kreativitásban, hanem biztonságban is.
