TECHNOLÓGIA, MÉDIA ÉS TÁVKÖZLÉS

A szoftver ajánlatok és a kreatív partnerségek továbbviszik a napot.

2025-ben valószínűleg többféle tendencia ösztönzi majd az M&A növekedést a technológia, a média és a telekommunikáció terén, és megnövekszik a száma, ahogyan a szervezetek egyszerűsíteni és átalakítani kívánják vállalati portfóliójukat.

Az iparág áttekintése

2024-ben jelentős mértékű M&A tevékenység zajlott a technológiai, média- és telekommunikációs (TMT) szektorban. A vállalatok 698 milliárd dollárt fektettek be valamivel több mint 1460 TMT-ügyletbe, amelyeknek körülbelül 60 százaléka (érték szerint) Észak- és Dél-Amerikában történt. A nagy ügyletek – vagy a 10 milliárd dollárnál nagyobb értékűek – az összes TMT-ügylet körülbelül egyharmadát tették ki. A gyorsan változó geopolitikai környezet kihívásai közepette pedig a belföldi ügyletek tették ki az összes TMT egyesülés és felvásárlás 80 százalékát (érték szerint). A legtöbb TMT-ügylet – volumen 75 százalék és érték szerint 59 százalék – a technológiára irányult, bár a technológiai ügyletek átlagos mérete 2024-ben (377 millió dollár) kisebb volt, mint az átlagos média- és távközlési ügyleteké (626 millió dollár, illetve 1 milliárd dollár).

A legtöbb technológiai ügyletben a szoftver volt az elsődleges szempont, és az 1 milliárd dollár feletti értékű ügyletek többsége magántőkét (PE) érintett. Ezzel szemben a telekommunikációs alágazatban az akvizíciók fő témája volt az infrastruktúra, és a média alágazatban az 500 millió dollár feletti ügyletek 75 százaléka a vizuális médiára, valamint a sportmédia-jogokra és a játékokra irányult.

Itt tudod tovább olvasni: Technology, media, and telecommunications – McKinsey & Company