A Közép- és Kelet- Európa (KKE) különbözik kultúrában, vallásban, gazdasági feltételeiben és politikai környezetben. A felmérés rávilágít arra a dinamikus környezetre, amelyben a márkák felpörgetik marketingbefektetéseiket és új stratégiákat alkalmaznak.
A marketinget egyre inkább az üzleti növekedéshez, a márkamenedzsmenthez és a változó fogyasztói attitűdökre való reagáláshoz elengedhetetlen stratégiai funkcióként ismerik el. Sok vállalat inkább a digitális média felé fordul. Például egyértelműen nő az érdeklődés a mesterséges intelligencia iránt, az integráció nehézségei ellenére. Emellett a vállalkozások közel fele fektet be az e-kereskedelembe, ami jól mutatja ennek a képességnek a növekvő jelentőségét a marketingstratégiák területén. Noha nagy hangsúlyt fektetnek a ROI-ra, a vállalatok több mint 40%-a még mindig hatékony mérési modellek kidolgozásán dolgozik, ami hiányosságot mutat fel a marketingteljesítmény értékelésében. A vállalatok több mint fele prioritásként kezeli az ügyfélélmény fokozását, ami kiemeli annak létfontosságú szerepét a versenyképesség megőrzésében.
Ami az aggodalmakat illeti, az inflációt és a csökkenő fogyasztói kiadásokat komoly fenyegetésnek tekintik. Emellett a marketinges befektetések hatékonysága és eredményessége, valamint a kreatív üzenetküldés és a márkajelenlét fenntartása kiemelt prioritás a marketingesek napirendjén. A tanulmány azt is felvázolja, hogy a 2030-as évekhez közeledve a közép-kelet-európai marketingszakemberek hol tervezik növelni a befektetéseiket.