FOOTBALL 50 2023

A márkák végső és legfontosabb célja a pénzszerzés.

Mi a célja egy erős márkának: ügyfeleket vonzani, lojalitást építeni, munkatársakat motiválni?

Minden igaz, de legalábbis egy kereskedelmi márka esetében az első válasz mindig a „pénzt keresni”. Hatalmas befektetések történnek a márkák tervezésébe, bevezetésébe és folyamatos promóciójába.

Tekintettel potenciális pénzügyi értékükre, ez logikus. Sajnos a legtöbb szervezet nem lép túl ezen, hatalmas lehetőségeket hagyva el, hogy hatékonyan kihasználhassa gyakran legfontosabb eszközeit. A következő lépés a márka teljesítményének nyomon követése, de ez gyakran szórványos. Ahol mégis megtörténik, ott gyakran hiányzik a pénzügyi szigor, és nagymértékben függ a minőségi intézkedésektől, amelyeket a nem marketingszakemberek rosszul értenek. Ennek eredményeként a marketingcsapatok nehezen kommunikálják munkájuk értékét, a testületek pedig alábecsülik márkáik jelentőségét az üzlet számára.

A szkeptikus pénzügyi csapatok, akiket nem győznek meg az általuk marketingmutyinak tartott dolgok, előfordulhat, hogy nem tudnak megegyezni a szükséges befektetésekről. A marketingre fordított kiadások rosszul irányíthatók, mivel a marketingesek nem kellő pénzügyi iránymutatás vagy elszámoltathatóság mellett kell működniük. A végeredmény egy lassú, de folyamatos lefelé irányuló spirál lehet a rossz kommunikáció, az elpazarolt erőforrások és negatív hatás az alsó sorban.

Át kell hidalni a szakadékot a marketing és a pénzügy között. A márkák végső és legfontosabb célja a pénzszerzés.

A professzionális sport és a futball a világ legismertebb márkái, azz olyan vezető klubok, mint a Real Madrid, a Man Utd, a Bayern München és mások, a Coca Colához és a Google-hoz hasonló márkaerővel büszkélkedhetnek, ami valóban a perspektívát mutatja be. A legjobb klubok közül sok jelentős összegeket keres a műsorszórásból, a kereskedelmi és a mérkőzésnapi bevételekből, a kereskedelmi bevételek jelentős része pedig a vállalati szponzorációból származik, amely piac évről évre folyamatosan növekszik. Mivel ilyen jelentős pénzek vannak az asztalon, és az iparágban új lehetőségek nyílnak meg, a futballfinanszírozás minden aspektusának világos megértésének szükségessége kulcsfontosságú az iparág összes érdekeltjének sikeréhez.

Ebben a jelentésben generált betekintést nyerhetsz ITT: Football 50 2023, The annual report on the most valuable and strongest football brands – BrandFinance