AZ ONLINE PLATFORMOK HASZNÁLATA MAGYARORSZÁGON A FIATAL FELNŐTTEK KÖRÉBEN

A kutatás a 16-35 éves magyar fiatalok digitális eszközhasználati szokásait vizsgálta, különös tekintettel az okostelefon-használatra és a közösségi médiaplatformok igénybevételére.

Az alkalmazott módszertan egyedisége és innovatív jellege abban rejlik, hogy a hagyományos online survey (felmérés) mellett egyedi szoftveres adatgyűjtést alkalmazott, amely lehetővé tette az objektív készülékhasználati adatok elemzését. Magyarországon ebben a korosztályban ez az első ilyen jellegű, nagyobb mintán végrehajtott szoftveres adatgyűjtés. Ezek a digitális viselkedési adatok új perspektívákat nyitnak a társadalomtudományi kutatások számára, hiszen a megfelelő technológiákkal és módszertannal nagy mennyiségben gyűjthetők olyan adatok, amelyek az egyéni és kollektív viselkedési minták korábban nem elérhető 3 mélységű és részletességű vizsgálatát teszik lehetővé.

ITT olvashatod tovább! – Az online platformok használata Magyarországon a fiatal felnőttek körében – fabricula – 2024