AZ EMBER MENEDZSMENT ÚJ MŰKÖDÉSI MODELLJE

Személyesebb, technikásabb, emberibb.

Ahhoz, hogy a legtöbbet kihozhassák az alkalmazottakból, a szervezeteknek stratégiaibb, együttműködőbb, gördülékenyebb és adatvezérelt operációs rendszerre van szükségük.

Az a mód, ahogyan a szervezetek kezelik legfontosabb eszközeiket – embereiket –, készen áll egy alapvető átalakulásra. Az új technológiák, a hibrid munkavégzési gyakorlatok, a többgenerációs munkaerő, a megnövekedett geopolitikai kockázatok és más jelentős zavarok és változások arra késztetik a vezetőket, hogy gondolják át módszereiket az alkalmazottak vonzására, fejlesztésére és megtartására.

Csak az elmúlt évben például, egyre több vállalat alkalmaz, innovál és fektet be a technológiába – különösen az AI-ba – oly módon, amely több változást eredményezett az emberek működésében, mint azt az elmúlt évtizedben megfigyelhető volt. Számos szervezet jelentős lépéseket tesz az alkalmazottak munkával kapcsolatos elvárásaiban bekövetkezett változások kezelése, a nagyobb termelékenység és a nagyobb rugalmasság előmozdítása érdekében is. Sok esetben túlmutatnak a korábban kialakított emberirányítási gyakorlatokon és a személyi funkciók (vagy HR) működési modelljein, és lépést tesznek az embermenedzsment jövője felé.

Hogy néz ki ez a jövő?

Ennek középpontjában a technológiai lehetőségek állnak a szervezetek átformálásában. A nem is olyan távoli jövőben a feltörekvő technológiák lehetővé tehetik a vállalatok számára, hogy személyre szabott munkavállalói élményeket nyújtsanak, újradefiniálják a munkát az ember és a gép közötti szimbiotikus kapcsolatként, és folyamatosan mérjék a szervezet állapotát és teljesítményét a problémák megoldása érdekében, mielőtt azok felmerülnének. Ezen túlmenően az új technológiákon keresztül történő automatizálásnak fel kell szabadítania a vezetők idejét, hogy több „emberi érintést” tudjanak nyújtani az alkalmazottakkal való interakció során – vagyis személyre szabottabb figyelem, valamint útmutatás és coaching. Az embermenedzsment jövőjéről szóló elképzelés kodifikálása érdekében több mint 100 HR-technológiai szakértőtől, blue-chip cégek vezetőitől, akadémikusoktól és más, az emberek és a technológia területén tevékenykedő vezetők véleményét gyűjtötték össze. Ezekkel a szakértőkkel folytatott beszélgetések és kutatások megismétlik azt az értéket, amelyet az erős embermenedzsment funkciók generálhatnak: Azok a szervezetek, amelyek mind az emberek fejlesztésében, mind a pénzügyi teljesítményben kiemelkedőek, négyszer akkora valószínűséggel teljesítenek pénzügyileg, mint társaik, és másfélszer akkora valószínűséggel, mint a társaik, hogy évről évre továbbra is a legjobbak maradjanak.

Ebben a cikkben feltárják az embermenedzsmentről alkotott új víziót, felvázolják az operációs rendszer azon alapvető elemeit, amelyekre szükség van ahhoz, hogy ez a vízió valóra váljon, és konkrét lépéseket javasolnak a szervezetek számára egy új emberek operációs rendszer bevezetése érdekében.

Az embermenedzsment jövőjének elképzelése. ITT tudod tovább olvasni: A new operating model for people management – McKinsey & Company