AZ EGY FŐRE JUTÓ ÁTLAGOS VÁSÁRLÓERŐ EURÓPÁBAN ÉS MAGYARORSZÁGON

Az egy főre jutó átlagos vásárlóerő Európában 20 291-re nő 2025-re.

A 42 elemzett ország közötti különbségek azonban továbbra is jelentősek: Liechtensteinben, Svájcban és Luxemburgban az emberek nettó jövedelme jóval magasabb, mint Európa többi részén, míg Koszovóban, Fehéroroszországban és Ukrajnában a legalacsonyabb a vásárlóerő. Írország az idei év nagy nyertesei közé tartozik, öt helyet javítva az összesített európai összehasonlításban. Ezek a megállapítások a most elérhető „NIQ Purchasing Power Europe 2025” című új tanulmány részét képezik.

2025-ben az európaiak teljes vásárlóereje körülbelül 13,9 billió euró lesz.

Ez a költségvetés élelmiszerre, lakhatásra, szolgáltatásokra, energiaköltségekre, magánnyugdíjakra, biztosításra, nyaralásra, mobilitásra és fogyasztási cikkekre fordítható. Egy főre vetítve ez átlagosan 20 291 eurós vásárlóerőt eredményez, ami nominálisan 4,0 százalékos növekedést jelent az előző évi felülvizsgált adathoz képest.

A fogyasztók számára ténylegesen rendelkezésre álló költekezési és megtakarítási összeg azonban országonként nagymértékben változik, és attól is függ, hogyan alakulnak a fogyasztói árak 2025-ben.

A „NIQ Purchasing Power Europe 2025” című új tanulmányt ITT olvashatod!