7 TANULSÁG A MARKETING KIHÍVÁSAIDHOZ

Még mindig nehezen tudod számszerűsíteni márkád erejét?

Márkák. Növekedj azáltal, hogy érdemi módon különbözöl a többi embertől!

Még mindig nehezen tudod számszerűsíteni márkád erejét? Nem vagy egyedül.

A bizonyítékokkal kezdjük: egy márka megfoghatatlan eszköze, vagyis az, ami az emberek fejében él, átlagosan egy vállalat értékének 32%-át teszi ki. Az éves BrandZ elemzés, amely több ezer márkát vizsgál több száz kategóriában, több tucat piacon, következetesen bizonyítja ezt.

A Coca-Cola esete jól dokumentált. 1997-ben a Coca-Cola piaci értéke elképesztő 165 milliárd dollár volt, a pénzügyi könyvek mégis sokkal szerényebb képet festettek. Figyelemre méltó, hogy maga a márka a vállalat értékének 90%-át tette ki.

Ez rávilágít a márkaészlelés hatalmas erejére az emberek fejében.

De hogyan mérhetjük márkánk hozzájárulását a vállalkozás pénzügyeihez?

A válasz hét kulcsfontosságú mérőszámban rejlik:

Jelentősség,
Különbség,
Jelenlegiség,
Keresleti erő,
Árazási erő,
Aktivációs erő,
Jövőbeli erő.

Ezen mérőszámok mindegyike növelheti az eredményeidet, mivel mindegyiknek igazolt kapcsolata van a kereskedelmi eredményekkel.

A márkaérték nem egy rosszul meghatározott fogalom, hanem egy nagyon is valós, pragmatikus módja a kézzelfogható üzleti eredmények elérésének. Ez a tanulmány bizonyítékokon alapuló lépéseket, gyakorlatias tippeket és stratégiai betekintést kínál a márkaérték és a növekedés kihasználásához.

ITT tudod tovább olvasni: Diary of a CMO Executive Summary – Kantar