Márkák. Növekedj azáltal, hogy érdemi módon különbözöl a többi embertől!
Még mindig nehezen tudod számszerűsíteni márkád erejét? Nem vagy egyedül.
A bizonyítékokkal kezdjük: egy márka megfoghatatlan eszköze, vagyis az, ami az emberek fejében él, átlagosan egy vállalat értékének 32%-át teszi ki. Az éves BrandZ elemzés, amely több ezer márkát vizsgál több száz kategóriában, több tucat piacon, következetesen bizonyítja ezt.
A Coca-Cola esete jól dokumentált. 1997-ben a Coca-Cola piaci értéke elképesztő 165 milliárd dollár volt, a pénzügyi könyvek mégis sokkal szerényebb képet festettek. Figyelemre méltó, hogy maga a márka a vállalat értékének 90%-át tette ki.
Ez rávilágít a márkaészlelés hatalmas erejére az emberek fejében.
De hogyan mérhetjük márkánk hozzájárulását a vállalkozás pénzügyeihez?
A válasz hét kulcsfontosságú mérőszámban rejlik:
Jelentősség,
Különbség,
Jelenlegiség,
Keresleti erő,
Árazási erő,
Aktivációs erő,
Jövőbeli erő.
Ezen mérőszámok mindegyike növelheti az eredményeidet, mivel mindegyiknek igazolt kapcsolata van a kereskedelmi eredményekkel.
A márkaérték nem egy rosszul meghatározott fogalom, hanem egy nagyon is valós, pragmatikus módja a kézzelfogható üzleti eredmények elérésének. Ez a tanulmány bizonyítékokon alapuló lépéseket, gyakorlatias tippeket és stratégiai betekintést kínál a márkaérték és a növekedés kihasználásához.
ITT tudod tovább olvasni: Diary of a CMO Executive Summary – Kantar