Az a mód, ahogyan a szervezetek kezelik legfontosabb eszközeiket – embereiket – készen áll egy alapvető átalakulásra.
Az új technológiák, a hibrid munkavégzési gyakorlatok, a többgenerációs munkaerő, a megnövekedett geopolitikai kockázatok
és más jelentős zavarok arra késztetik a vezetőket, hogy gondolják át módszereiket az alkalmazottak vonzására, fejlesztésére és megtartására.
Számos szervezet jelentős lépéseket tesz az alkalmazottak munkával kapcsolatos elvárásaiban bekövetkezett változások kezelése, a nagyobb termelékenység és a nagyobb rugalmasság előmozdítása érdekében is.
Hogy néz ki ez a jövő?
A McKinsey & Company szakértői szerint ennek középpontjában a technológiai potenciál van a szervezetek átformálására. A nem is olyan távoli jövőben a feltörekvő technológiák lehetővé tehetik a vállalatok számára, hogy személyre szabott munkavállalói élményeket nyújtsanak, újradefiniálják a munkát az ember és a gép közötti szimbiotikus kapcsolatként, és folyamatosan mérjék a szervezet állapotát és teljesítményét a problémák megoldása érdekében, mielőtt azok felmerülnének. Ezen túlmenően, az új technológiák révén történő automatizálásnak fel kell szabadítania a vezetők idejét, hogy több „emberi érintést” tudjanak nyújtani az alkalmazottakkal való interakció során – vagyis személyre szabottabb figyelem, valamint útmutatás és coaching.
Az elkövetkező években a hatékony emberi erőforrás menedzsment fokozott figyelmet igényel az alkalmazottak elkötelezettségére, fejlesztésére, elégedettségére és termelékenységére, a készségek, skillek gördülékenyebb hozzárendelése a legtöbb értéknövelő feladathoz, és nagyobb hangsúlyt fektetve az emberközpontú vezetésre.
A testreszabás már része az alkalmazottak személyes életének
– a személyre szabott közösségi média feedektől és testreszabott edzésektől az e-kereskedelemig és a zenei streamelési ajánlásokig. Az emberek manapság hasonló személyre szabást keresnek a munkahelyükön – vagyis az egyedi érdeklődési körükhöz, preferenciáikhoz és szükségleteikhez szabott coaching támogatást, képzést és fejlesztési lehetőségeket.
A McKinsey & Company teljes anyagát ITT találod!
Címkék: emberi erőforrás, HR, skill