(foto: Kőszegi András, 2018, Salzburg)
Magyarországon még mindig gyerekcipőben jár a sportolói márkaépítés, és ennek számos oka van.
Egy: kicsi a piac. Ez önmagában egy sikeres sportólói eredménnyel kinőhető. Persz nem mindegy, hogy milyen sportágban vagyunk.
Kettő: a mindset. Hogyan gondolkodnak a lehetséges vállalati partnerek, a menedzserek, a sportolók és fiatalabb korban a szülők. Csak magyarországi márkaépítésben a piac szűkössége miatt meglehetősen nagy kihívás.
Három: a sportoló személyisége mire alkalmas.
+1: három a magyar igazság, plusz egy a ráadás. Rengeteg (szerencse)csillagnak kell egy adott pillanatban együtt állnia.
A sport egy hatalmas üzlet, sőt, show business, már régen nem csak az eredményekről szól.
A sikeres brandépítés legalább annyira meghatározó tényezője lett a karriernek, mint az elért gólok vagy érmek száma.
Korábban én is nekifutottam ennek a területnek, van tapasztalatom sportolói, menedzseri, szülői és szponzori oldalról is. Máig megvannak azok a vállalati e-mailek, amiket akkor kaptam, amikor a 17 éves Szoboszlai Dominikkal foglalkoztam. Csak egy példa: a jövőt felvázoló együttműködési javaslatra az egyik mobiltelefon márka ifjú marketingese kioktatott, hogyan kellene követőket szerezni az Instagramon, mert akinek csak 5 ezer követője van, azzal ők nem foglalkoznak. Ma megnéztem, Dominiknek az Instán 2.8 millió követője van és szerintem ez itt még mindig csak a kezdet!
Címkék: sportoló, sportolói márka, sportolói márkaépítés, személyes márka, Szoboszlai Dominik