MI AZ E-COMMERCE?

Az e-kereskedelem (e-commerce) vagy az elektronikus kereskedelem áruk és szolgáltatások vásárlása és eladása az interneten, webhelyeken, mobilalkalmazásokban vagy közösségi médiában. Az e-kereskedelem optimalizálásával egy szélesebb körű digitális kereskedelmi átalakulás részeként az eladók több ügyfelet vonzanak magukhoz, és több profitot érnek el.

30 év alatt az e-kereskedelem forradalmasította vásárlásainkat.

A vásárlás már nem csak azt jelenti, hogy elmenünk egy boltba, kiválasztjuk és kifizetjük az árut, majd hazahozzuk. A korábban órákig tartó vásárlási utak most akár csak másodpercekig tarthatnak, és bárhonnan megtehetők. A vásárlás izgalma mostanra kiterjedt, kezdve az ügyfelek kezdeti termék-összehasonlításaival, és a „kicsomagolással” (ami már önmagában is iparággá vált) és esetleg egy online értékelés megírásával tetőzik.

Egyszerűen fogalmazva, az e-kereskedelem bármi – áru vagy szolgáltatás –, amelyet az interneten vásárolnak vagy adnak el.

Mi a social commerce (közösségi kereskedelem)?

A közösségi kereskedelem (social commerce) az, amikor a vásárlók kapcsolatba lépnek a márkákkal,  felfedezik a termékeket, és vásárolnak a közösségi média alkalmazásaiban. Paradigmaváltást tükröz a vásárlók és a márkák közötti interakcióban; ahelyett, hogy egy márka webhelyére navigálnának (vagy személyesen felkeresnének egy üzletet),

az ügyfelek egyre gyakrabban lépnek kapcsolatba a márkákkal a közösségi média alkalmazásaiban.

A közösségi kereskedelemben a márkák támaszkodnak ezekre az interakciókra, és olyan tartalmat hoznak létre, amely kevésbé nyíltan promóciós, mint a hagyományos hirdetések. Ide tartozhat az influencer marketing vagy a szponzorált tartalom.

Az offline működéshez szokott vállalkozások számára azonban az e-kereskedelem beépítése az ügyfélélménybe kihívásokkal teli lehet. Az e-kereskedelem lehetőségei, különösen a kis- és középvállalkozások (kkv-k) számára óriásiak – különösen az AI korszakában.

Bővebben ITT talász infókat az e-kereskedelemről.

Címkék: AI, e-commerce, e-kereskedelem, kkv, közösségi kereskedelem, social commerce