MEGMUTATOM, TEHÁT VAGYOK

A személyes márkaépítésben az egyik legfontosabb tételnek kell(ene) lennie a hitelességnek. Persze vannak hiteltelennek mondható erős, akár celeb személyes márkák is, de most nem erről beszélek, hanem a női személyes márkák egyik látható, érzékelhető jelenségéről, trendjéről. 

A celebek után egyre több női üzleti vezető, női vállalkozó dönt úgy életkortól függetlenül, hogy merészebb, „sexy” formában jelenik meg üzleti eseményen, képeket oszt meg magáról, egyre többet mutatnak meg a testükből. Az okok mögött különböző társadalmi, kulturális és személyes tényezők is meghúzódhatnak. (Az éppen aktuális nem hazai képeken nem mutatom meg a konkrét arcot, mert nem ez a lényeg és nem a személyeskedés, hanem a jelenség. Ennél „extrémebb”, megmutatósabb, hazai példákat is már könnyen láthattok hazai üzletasszonyoktól is a közösségi média posztokban)

A személyes márka ereje
A mai üzleti világban egy vezető személyes márkája, a leadership ugyanolyan fontos, mint az általa képviselt vállalaté. A vonzó, ápolt, magabiztos megjelenés a siker és önbizalom jele lehet, amit sokan tudatosan használnak arra, hogy a figyelmet magukra és munkájukra irányítsák. Ez a férfiaknál is így van. A nőknél viszont a „sexy” megjelenés könnyen segíthet abban, hogy emlékezetesebbé váljanak a közönségük számára.

A közösségi média dinamikája
A közösségi média platformokon a vizuális tartalom többnyire nagyobb figyelmet generál, mint a szöveges posztok. A merészebb képek több lájkot, megosztást és figyelmet eredményezhetnek, ami hozzájárul a tartalom nagyobb eléréséhez. Ez szolgálhatja az online jelenlétük megerősítését.

A szépség és az üzleti siker 
Egyes tanulmányok szerint az emberek hajlamosak a vonzó megjelenést a kompetenciával összekapcsolni, bár ez esetben vannak kétségeim.

A feminizmus új hulláma
A feminizmus irányzatai arra bátorítják a nőket, hogy szabadon fejezzék ki önmagukat, beleértve a testükkel való kapcsolatukat is. Az önbizalom, az önállóság és a saját test feletti kontroll kifejezése egyre nagyobb teret kap, akár az üzleti világban is.

Kultúraváltás a vezetői szerepekben
A hagyományos, merev üzleti normák helyett egyre több vezető hoz be személyesebb, közvetlenebb elemeket a kommunikációjába (nice leadership). Ez szintén igaz a férfiakra is, egy stratégia lehet arra, hogy emberibb oldalukat mutassák be, de ez inkább a viselkedésre, példamutatásra, együttműködésre, kommunikációra kellene, hogy irányuljon, nem pedig a „vetkőzésre”.

Kockázatok és kritikák
Bár ez a trend sokak számára működőképes lehet, kritikákat is generálhat. Egyesek úgy érezhetik, hogy az üzleti imázs és a szakmai hitelesség sérülhet, ha valaki túl nagy hangsúlyt helyez a megjelenésre. Fontos megtalálni az egyensúlyt a személyes márkaépítés és a szakmai hitelesség között.

Te hogy látod ezt? Szerinted milyen hatással van ez a trend az üzleti világra?

Ps.: Természetesen legyen férfi és nő egyenlő és ne egyfoma!

Címkék: a márka én vagyok, nők, reputáció, szakmai hitelesség, személyes márka, személyes márkaépítés, trend