6+1 FONTOS MÁRKAÉPÍTÉSI TREND 2025-BEN

A márkaépítés világában a 2025-ös év meghatározó fordulópontot jelenthet. Az ügyfelek elvárásai egyre magasabbak, a verseny erősödik, és az új technológiák, valamint társadalmi változások tovább alakítják a piacot. 6+1 trend, amelyek 2025-ben biztosan nagy hatással lesznek a márkák sikerére.

1. Autentikus storytelling – Az őszinte történetek ereje

Mióta létezik az ember, a (márka)kommunikáció alapja a történetmesélés, de egyre inkább az autentikusság kerül a középpontba. Az emberek átlátnak az üres szavakon, és azokat a márkákat keresik, amelyek valódi értékeket közvetítenek. A siker kulcsa az, hogy a márkák

hiteles, emberi történeteket meséljenek,

amelyek érzelmileg kapcsolódnak a közönséghez. Jó hazai példa a máig élő Zwack családi és üzleti történet.

2. Közösségi élmények – A márkák köré szerveződő közösségek

A márkák már nem csupán termékek vagy szolgáltatások, hanem közösségek építői is. Az emberek, ügyfelek olyan

értékeket és élményeket keresnek, amelyek során kapcsolódhatnak egymáshoz és a márkához.

A márkák sikeresek lehetnek, ha képesek platformot teremteni a közösségük számára, akár online, akár offline. Ezek lehetnek exkluzív események, ügyfélklubok, vagy egy közösségi platform, ahol megoszthatják kihívásaikat, sikereiket, tapasztalataikat. Jó hazai példa a Gácsi-Nagy Zsófia vezette Premium Social Club, ahol találkozik az üzleti és társadalmi, társasági élmény, vagy a Pálfi Éva által alapított B2W (Business to Woman) közössége.

3. Fenntarthatóság fókuszban – Valódi megoldások

A fenntarthatósági törekvés 2025-ben már nem csak trend, hanem elvárás lesz. Az vásárlók és partnerek

elvárják, hogy a márkák felelősségteljesen működjenek,

és valódi lépéseket tegyenek a környezetvédelem és a társadalom érdekében. A zöldre mosás (greenwashing) helyett a hitelesség és a transzparencia lesz az, ami megkülönbözteti a sikeres márkákat.
Jó hazai példa, először adták át a BioTechUSA az Egészségért Díjakat, aminek szakmai partnere a Magyar Kórházszövetség. Zöld témában „körforgásban, kölcsönhatásban, közösségben” – címmel hirdetett pályázatot kifejezetten magyarországi nonprofit szervezetek számára a Magyar Telekom és a Hello Nonprofit, ahol Jane Goodall Intézet „Passzold vissza, Tesó!” programját választotta győztesnek.

4. AI és technológia integráció – Jobb élmények, intelligens megoldások

Az AI és a fejlett technológiák integrálása lehetőséget teremt a márkáknak, hogy mélyebb kapcsolatokat alakítsanak ki az ügyfeleikkel. Az adatelemzés, a személyre szabott tartalmak és a mesterséges intelligencia által vezérelt ügyfélszolgálatok

hatékonyabb és élvezetesebb vásárlói élményt

is nyújthat. Jó hazai példa a magyar fejlesztésű alkalmazás a Xeropan, ami a mesterséges intelligencia, a ChatGPT és a szakértők által kifejlesztett oktatás egyesítésével segít a tanulásban, forradalmasítja a nyelvtanulást, hogy ne csak hatékony, hanem szórakoztató is legyen.

5. Mikroinfluenszerek térnyerése – A követőtábor nagyság helyett hitelesség

A mikroinfluenszerek kisebb, de elkötelezettebb közösséggel rendelkeznek és mivel szakértőként tekintenek rájuk, így egyre fontosabb szerepet játszanak a márkaépítésben. Az emberek

jobban bíznak azokban, akiket hitelesnek tartanak,

és akik képesek valódi kapcsolatot kialakítani velük. A sikeres kampányoknak egyre inkább az ilyen együttműködésekre kell épülniük, bár itthon általában eljön az „igazság pillanata” és a marketingesek az igazolhatónak tűnő nagy számokat választják.

6. Együttműködés

A jobb eredmények a partnerségeken fognak alapulni, ahol a belső és külső csapatok együttműködnek az innováció, a minőség és a márkakiválóság előmozdítása érdekében. A marketing jövője egy olyam partnerségi modellt ölel fel, amelyben a házon belüli csapatok a külső szakértőkkel a korábbinál szorosabb együttműködést folytatnak, akik továbbra is értékes betekintést és szakértelmet nyújtanak, miközben segítenek az ügyfeleknek optimalizálni erőfeszítéseiket és erőforrásaikat. A Norvell Jefferson felmérés eredményei is azt mutatják, hogy

a vállalatok a kreatív kampányok, a márkaépítés és a tartalomalkotás kiszervezését részesítik előnyben.

Meg kell találni a megfelelő egyensúlyt a márka- és teljesítménymarketing között!

+1 Változás

Elképesztő mennyiségű, minőségű és sebességű változás történik körülöttünk, velünk. Ezért egy adott márkát csak egy adott pillanatban lévő KÖRNYEZETI, TECHNOLÓGIAI, GAZDASÁGI, TÁRSADALMI ÉS GEOPOLITIKAI környezetben tudok értelmezni. És mik változnak a leggyorsabban?

Tényleg meg akarod változtatni a világot?

A legtöbben azt állítják, hogy igen, valóban meg akarják változtatni a világot. De hogyan?
Tehát soha nem volt még fontosabb a márkákról, a márkát körülvevő dimenziókról való gondolkodás, mint MOST!
Az elkövetkező években, de talán már ma is az a nagy kérdés, hogy a MÁRKÁK képesek lesznek-e a kihívásokra releváns válaszokat adni. És vajon képesek leszünk-e mi, egyénenként is releváns válaszokat adni, és a világot valóban megváltoztatni?

PS.: Pantone Color of the Year 2025: Mocha Mousse.

Készen áll a márkád a kihívásokra? 

Címkék: branding, márkaépítés, trend