A globális kockázati környezet bonyolultabb, mint valaha, és a geopolitikai konfliktusok és regionális instabilitások bonyolult szövevénye alakítja a gazdasági felfordulás és a nemzetközi feszültségek közepette.
Az Oroszország-Ukrajna konfliktus, a közel-keleti háborúk, valamint az Észak- és Dél-Korea között állandóan fennálló feszültség a kormányok és a multinacionális szervezetek előtt álló jelentős kihívások közé tartoznak. Ezek mellett más kockázatok, mint például a terrorizmus, a határokon átnyúló bűnözés és az éghajlatváltozás okozta természeti katasztrófák megkövetelik, hogy a vállalatok előre tervezzenek, maradjanak éberek és maradjanak felkészülve.
A bizonytalanság elkerülhetetlen az üzleti életben, de 2025 valószínűleg számos különféle fenyegetést jelent majd a globális kereskedelemre, a változó politikai tájak, geopolitikai feszültségek és a technológia gyors fejlődése közepette. Az a lehetőség, hogy a rossz hírek – még az álhírek is – gyorsan válságba torkollnak a fokozott nyilvános ellenőrzés fényében, további kockázatot jelent.
A vállalatoknak úgy kell eligazodniuk ezen a változó homokon, hogy közben megőrzik hírnevüket és működési szabadságukat.
A mesterséges intelligencia számos előnnyel kecsegtet, azonban hatalmas károkat is okozhat. Az álhírek gyökeret vertek a közösségi média korában, ahol a mesterséges intelligencia eltéríthető képek és hangok manipulálására, felerősítve annak hatását. A kutatások azt sugallják, hogy a vállalkozások számára továbbra is a kiberbiztonság jelenti a legnagyobb kockázatot, amelyet szorosan követ a digitális zavar, beleértve az AI-t is. Mivel 2024-re a vállalkozások közel fele jelentett be mélyhamisított csalásokat, ezért az ilyen fenyegetések mérséklésére irányuló stratégiai tervezést üzleti szempontból kritikus prioritásnak kell tekinteni. Ezen kihívások némelyikének proaktív kezelésének képessége szintén kulcsfontosságú lesz ahhoz, hogy a vállalatok a fenyegetéseket lehetőségekké alakítsák. A hírnév védelme létfontosságú. A márkák, proaktívan azonosítsák, elemezzék és értékeljék azon kockázatok széles körét, amelyekkel szembesülniük kell. Mindenekelőtt a gyorsaság és a hírnév védelmében a vállalati kommunikáció és a kockázatkezelés kritikusabb, mint valaha.
Kulcs elvinnivalókat ITT tudod tovább olvasni: Global Trends Report 2025 – GRAYLING

