A State of Fashion 2026 jelentés szerint a márkák olyan környezetben működnek, ahol a folyamatos változás lett az új normális: vámháborúk, költségingadozás, technológiai ugrások és teljesen átalakuló fogyasztói elvárások között.
A mesterséges intelligencia már nem előny, hanem üzleti alapfeltétel.
A márkák csak akkor maradnak versenyben, ha újragondolják folyamataikat,
munkaköreiket és a kreativitás megőrzése mellett megtanulják használni az AI-ban rejlő lehetőségeket –
a vásárlók pedig egyre gyakrabban kérnek tőle stílustanácsot, termékajánlást.
Közben a Z generáció lett az iparág új erőközpontja:
– költésük kétszer gyorsabban nő, mint más generációké,
– 2029-re megelőzik a boomereket,
– és a luxustól a resale-en át a wellnessig átírják az egész divatipar játékszabályait,
– Kreativitást, egyediséget és hitelességet várnak – mindent, ami valós értéket ad.
A jövő azoké, akik gyorsan alkalmazkodnak, bátran újítanak, és valódi értéket teremtenek ebben a radikálisan új környezetben.
A márkák előtt álló kihívás óriási, de a lehetőség is az!

