A folyamatos politikai és gazdasági bizonytalanság ellenére az elektromos járművek elterjedése és a töltőhálózatok száma 2024-ben is folyamatosan növekedett.
A világszerte eladott új autók negyede elektromos volt – szemben a 2023-as egyötöddel. Kína vezeti a rangsorunkat, ahol az elektromos járművek penetrációja elérte a 49%-ot, bár sok fejlett piacon a növekedés lassult.
A nyilvános töltés világszerte javul, a gyorsabb egyenáramú töltőpontok száma növekszik, és a felhasználók 80%-a számolt be kényelmesebb élményről. A kihívások továbbra is fennállnak – a töltési sebesség és az infrastruktúra elérhetősége továbbra is fő frusztrációt okoz.
Eközben a következő piacok igyekeznek csökkenteni a szakadékot. Az olyan országok, mint az Egyesült Királyság, Franciaország, Thaiföld és Indonézia jelentős előrelépéseket tettek az infrastruktúra és a felhasználói elégedettség terén, még akkor is, ha az elektromos járművek értékesítésének általános penetrációja továbbra is alacsonyabb. Brazília, India és a közel-keleti piacok is gyorsan teret nyernek.
A használati szokásokban is változás tapasztalható: az elektromos járművek egyre inkább mindennapi járművekké válnak. A legtöbb sofőr ma már rendszeresen használja őket, és évente több mint 10 000 km-t tesz meg. Bár az otthoni töltés továbbra is gyakori – különösen Észak-Amerikában –, a nyilvános infrastruktúra kulcsszerepet játszik, mivel a töltés nagyjából fele otthonon kívül történik.
Az elektromosjármű-töltési index betekintést nyújt a piaci rangsorba, a töltési trendekbe, a felhasználói viselkedésbe, az üzemeltetői dinamikába és a politikai fejleményekbe.
ITT tudod tovább olvasni: Steady progress EV Charging Index Edition 6 2025 – Rolan Berger