A 450 MILLIÁRD DOLLÁROS GLOBÁLIS SZÉPSÉGIPAR

A szépségipari szereplőknek a felhajtáson túl is bizonyítani kell az értéküket.

Évekig a szépségiparban az újdonságok iránti látszólag kielégíthetetlen étvágy erőteljes volument és még nagyobb árnövekedést eredményezett , az ágazat 2022 és 2024 között évi 7 százalékkal nőtt. Most a geopolitikai és gazdasági bizonytalanság, a piac telítettsége és a változó fogyasztói preferenciák veszélyeztetik ezt a fejlődést, és arra kényszerítik az iparág vezetőit, hogy új növekedési stratégiát dolgozzanak ki.

Természetesen az ágazat dinamizmusa továbbra is jelen van, és a szépségápolási piac növekszik – földrajzilag, demográfiailag és definíció szerint a fogyasztók körében is, akik a „szépség” fogalmát a fő kategóriákon túl is kiterjesztik, beleértve a wellness-t, a tágabb személyes ápolást és az esztétikai kezeléseket.

Eközben a márkáknak minden eddiginél több lehetőségük van a fogyasztók figyelmének felkeltésére. A fogyasztók azonban értéktudatosak, szkeptikusak a felhajtással szemben, és arra összpontosítanak, hogy a termékek megfelelnek-e az elvárásoknak.

Az előretekintés szerint a globális szépségápolási piac 2030-ig évi 5 százalékkal fog növekedni. Az idei Szépségipari Vezetői Felmérésben a vezetők 75 százaléka azt mondta, hogy megduplázza az értékesítés növekedését, és arra számítanak, hogy a növekedés kevésbé lesz árvezérelt. Azt is előre látják, hogy a fogyasztók által az érzékelt értékkel kapcsolatos vizsgálat lesz az iparágat leginkább alakító téma, 54 százalékuk a bizonytalan fogyasztói étvágyat, vagy a korlátozott költekezést jelölte meg az iparág jövőbeli növekedésére leselkedő legnagyobb kockázatként.

Ahogy a kirakós változik, minden szépségipari szereplőnek újra kell kalibrálnia magát azáltal, hogy a gyorsan növekvő piacok felé orientálja magát, újragondolja termékei értékét, és felfrissíti kereskedelmi funkcióit.

Íme, mire számíthatunk a globális szépségpiacon az elkövetkező években.

ITT tudod tovább olvasni: The State of Fashion: Beauty-McKinsey & Company