A viselkedéstudomány megtanította nekünk, hogy agyunk háromféle mentális kapcsolaton keresztül tárolja az emlékeket: tudás, érzések és tapasztalat. Azok a márkák jutnak eszünkbe a legkönnyebben, amelyekben mind kiegyensúlyozottan megtalálható – gyorsan aktiválva az agy memória-előhívási folyamatait.
A hatékony marketing mindhármat biztosítja: tájékoztat minket arról, hogy mi a márka, vagy mit csinál, érzelmi kontextust biztosít és érzelmi szükségleteinkre reagál és biztosítja a
márka pozitív élményét használat közben.
A legerősebb márkák – amelyek idővel mélyebb és szélesebb körű kapcsolatokat építettek ki – három alapvető tulajdonsággal rendelkeznek:
Jelentősek
Különbözőek
Kiemelkedőek
a fogyasztók számára.
Az erős kapcsolatokkal rendelkező márkák:
Jelentősek: Az a mérték, amennyire a márkák egyértelmű és következetes funkcionális és érzelmi kapcsolatokat teremtenek a fogyasztókkal. Az értelmes márkák melegséget sugárzó módon elégítik ki az emberek igényeit.
Más: Az a mérték, amennyire egy márka olyan valamit kínál, amit mások nem, és milyen mértékben mutatja az utat. A különböző márkákat nehéz helyettesíteni, és gyakran kínálnak valami újat.
Kiemelkedő: A márka mentális elérhetősége – milyen gyorsan és könnyen jut eszünkbe, amikor a lehetőségek közül választunk.
A márka egyik legalapvetőbb szerepe, hogy rövid utat biztosítson a döntéshozatalhoz.
A TOP 100 LEGÉRTÉKESEBB GLOBÁLIS MÁRKA 2025 – KANTAR BRANDZ